Sunday 27 November 2011

Pertama Kali masak "Lasagna"

Pada suatu hari adalah terbukak kat Youtube pasal orang buat "Lasagna" saja jew bukak-bukak video masak-masak nih, lagipun jika kat kampung aku memang selalu masak-masak nih, banyak dah resepi-resepi kat dalam tv aku dah cuba buat. Aku tengok diorang buat macam sedap aje, aku pun teringin jugak nak buat "Lasagna" ni, selalu buat spagheti je jika balik kampung, Oklah jika bukan kerana aku tidak mampunya adik beradik aku yang lain nak makan makanan jenis "Western" ni, jadi nak dipendekkan cerita selepas aku tengok video ini, aku pun pergilah melepak ke bilik seorang mamat ni, dia buat PHD kat sini dalam bidang Engineering, jadi aku pun melepak di bilik dia sambil makan makanan yang ada, tiba-tiba dia cakap nak makan "Lasagna", aku pun cakap yang aku pula teringin nak buat "Lasagna", dia cakap jika dia beli barang-barng aku pandai tak nak buat, aku menganguk dan berkata "YES I CAN DO" keesokkan harinya dia keluar pergi South City beli barang-barang, banyak jugak keju dia belikan, aku pun tak pandai nak sebutkan, jadi dia serahkan semua barang-barnag yang dia beli itu pada aku beserta dengan "Microwave" yang ada di bilik dia itu, aku pun masak jugaklah sambil refresh apa yang aku tengok kat video semalam, selama 3 jam aku bertungkus lumus  akhirnya "Lasgna" aku siap...mamat itu siap puji lagi, tapi bagi aku, aku tak suka sangat "Lasagna" aku lagi suka makan "Spagheti" yang ada bebola daging dengan "Pasta"..tak sabar aku nak balik masak di kampung...

ps*aku nak tag gambar dia kat sini tapi aku baru sedar masa aku ambil gambar dengan "Lasagna" itu aku pakai seluar kecik dan baju kecik..jadi tak dapat aku nak tag gambar itu kat sini...

No comments:

Post a Comment